Енергетична ефективність автомобілів і методи її оцінки
Анотація
Повне використання енергії двигуна можливо при зведенні до мінімуму непродуктивних втрат в двигуні і трансмісії. Такий підхід забезпечує отримання високої енергетичної ефективності автомобіля. Раніше був запропонований метод комплексної оцінки впливу на енергетичну ефективність автомобілів вдосконалення конструкцій енергоустановок і застосування альтернативних палив з урахуванням повного життєвого циклу машин. Однак, не розглянуто вплив потужності двигуна і не надано рекомендації щодо її вибору на стадії проектування автомобіля. Для більш об'єктивної оцінки енергетичних витрат раніше було запропоновано використовувати поняття «енергетична економічність автомобіля» замість паливної економічності. Виникла необхідність розширення відомого поняття експлуатаційного властивості - паливна економічність виникла в зв'язку з появою нових альтернативних енергоустановок (електродвигуни, маховикові двигуни, гібридні енергоустановки та ін.), Що вимагає включення в нього витрати не тільки теплової енергії палива, а й енергії інших видів (електричної , механічної). Як показник енергетичної економічності автомобіля, так само досліджено можливість використання зменшення запасу джерела енергії за час проходження мірного ділянки шляху. Іншим критерієм запропоновано використовувати зворотну величину, тобто шлях, прохідний автомобілем після витрачання мірного кількості енергії джерела. В роботі досліджено вибір і обгрунтування показників енергетичної ефективності автомобіля шляхом оцінки витрат енергії двигуна на його рух. Проведено аналіз взаємозв'язків між енергетичними показниками динамічності і економічності автомобілів.