*

  • Шило І. Н. Белорусский государственный аграрный технический университет
  • Романюк Н. Н. Белорусский государственный аграрный технический университет
  • Агейчик В. А. Белорусский государственный аграрный технический университет
  • Лакутя С. М. Белорусский государственный аграрный технический университет
  • * * Калмыцкий государственный университет им. Б.Б.Городовикова
Ключові слова: трансмісія, гасіння крутильних коліс, упруга муфта, оригінальна конструкція, надійність роботи, довговічність

Анотація

У статті розглядаються питання, пов'язані з гасінням крутильних коліс в трансмісії при допомозі упругої муфти. Пропонується оригінальна конструкція упругої муфти, використання якої дозволить підвищити її надійність і довговічність роботи. Крутильні коливання колінчастого вала виникають при його обертанні під впливом прикладених до кривошипа періодично діючих сил. Якщо період дії цих сил збігається з періодом вільних коливань колінчастого вала або кратний йому, то виникає явище резонансу: амплітуда крутильних коливань зростає, і вал внаслідок збільшення напруги може зруйнуватися. Двигуни конструюють так, щоб резонанс не наступав при частоті обертання, що відповідає експлуатаційним режимам роботи, проте крутильні коливання існують завжди. Гаситель крутильних коливань, який встановлюється в деяких конструкціях зчеплень, служить для запобігання трансмісії від крутильних коливань, які можуть виникнути в ній внаслідок нерівномірності обертання колінчастого вала двигуна, спричиненої його крутильними коливаннями. Традиційно понад півстоліття для гасіння крутильних коливань використовується гумова муфта. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю вдосконалення конструкцій гасителів крутильних коливань. Новизною досліджень є постановка нового підходу до даної проблеми. У зв'язку зі сказаним метою досліджень стало підвищення надійності і довговічності роботи пружної муфти. Гаситель крутильних коливань (пружна муфта), що встановлюється в деяких конструкціях зчеплень, служить для запобігання трансмісії від крутильних коливань, які можуть виникнути в ній внаслідок нерівномірності обертання колінчастого вала двигуна, спричиненої його крутильними коливаннями. Запропоновано оригінальну конструкція пружної муфти для гасіння крутильних коливань, що володіє підвищеною надійністю і довговічністю роботи.

Опубліковано
2020-01-31
Номер
Розділ
Статті