*

  • Погорєлов М. Г. «Донбаський державний педагогічний університет», м. Слов’янськ, Донецька обл
  • Субочев О. І. «Дніпропетровський державний аграрноекономічний університет», м. Дніпро
  • Мастепан С. М. «Харківський національний автомобільнодорожній університет», м. Харків

Аннотация

В статті запропонована нова узагальнена модель процесів технічного обслуговування і ремонту автотранспортних засобів автосервісного підприємства, яка враховує досить широкий спектр факторів сучасних підприємств автомобільного транспорту. Поставлене завдання вирішується при використанні математичного апарата теорії надійності та теорії масового обслуговування. Представлене автосервісне виробництво як відкриту систему масового обслуговування, що цілком відповідає фізичному змісту реального підприємства. Для аналізу процесу експлуатації автомобіля як випадкового процесу з дискретними станами запропоновано користуватися геометричною схемою у вигляді графу станів, які зображують можливі стани автомобіля і його можливі переходи зі стану в стан. Перехід зі стану в стан відбувається дискретно, однак у випадкові моменти часу. Тому функціонування автомобіля в часі можна розглядати як систему з безперервним часом і дискретним станом. Оскільки більшість інтенсивностей переходу залежать від пробігу, то рішення системи рівнянь Колмогорова проводиться за допомогою методів чисельного інтегрування, методу Рунге-Кутта. Для опису процесу функціонування групи автомобілів використано метод динаміки середніх. Цей метод випливає з теорії марківських випадкових процесів. Зручність його полягає в тому, що, знаючи можливі стани одного автомобіля, можна моделювати процес функціонування групи з будь-якого числа автомобілів. Необхідно врахувати, що для розрахунку виробничої програми автосервісного підприємства потрібно часто визначати коефіцієнт випуску і річний пробіг автомобіля  j  -й вікової групи.

Опубликован
2020-02-12
Выпуск
Раздел
Статті