Розробка динамічної моделі затримок прийняття рішень у логістичних ланцюгах міських вантажних перевезень

  • Кутья О. В. Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка
Ключові слова: динамічна модель, структурна ідентифікація, параметрична ідентифікація, вантажні перевезення, транспортний процес, затримки в обслуговуванні, заявки на обслуговування

Анотація

Розглянуті напрямки застосування методів динамічного моделювання затримок у прийнятті рішень у логістичних ланцюгах міських вантажних перевезень. Основною відмінністю розробленої моделі від раніше відомих, є те, що модель працює в реальному режимі часу і за допомогою інтернет-ресурсів визначає завантаженість ділянок дорожньої мережі або наявність пробок. Задача ідентифікації динамічної математичної моделі затримок у прийнятті рішень у логістичному центрі і транспортному підприємстві при отриманні заявки на перевезення вантажу зводиться до визначення оператора моделі. Під оператором моделі будемо розуміти математичну динамічну модель у вигляді лінійних диференціальних рівнянь другого порядку. Розроблено динамічну модель затримок у прийнятті рішень у логістичних ланцюгах міських вантажних перевезень. У результаті структурної ідентифікації отримано диференціальне рівняння другого порядку і його розв'язок, який дозволяє моделювати динаміку протікання процесу обробки заявок на транспортне обслуговування і сам процес транспортного обслуговування в логістичних ланцюгах. Виконано параметричну ідентифікацію розробленої моделі, отримано вираз для визначення коефіцієнтів підсилення і постійних часу, які входять у математичну модель. Визначено фізичний зміст коефіцієнтів підсилення – це чутливість логістичних ланцюгів і системи в цілому до отримання заявок на обслуговування та характеризується, як запас по продуктивності. Фізичний зміст постійних часу – це інерційні властивості логістичних ланцюгів, які формують затримку в прийнятті рішень на транспортне обслуговування. Показано, що сумарний час доставки вантажу складається із часу знаходження транспортного засобу на маршруті, з урахуванням опору маршруту і часу затримок у всіх логістичних ланцюгах системи.

Опубліковано
2020-01-24
Номер
Розділ
Статті