Особливості вибору раціональних схем компонування гальмівного приводу при забезпеченні високої ефективності гальмування багатовісного транспортного засобу

  • Богомолов В. О. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
  • Клименко В. І. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
  • Леонтьєв Д. М. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
  • Тімонін В. О. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
  • Дон Є. Ю. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
  • Вербицький В. І. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
Ключові слова: багатовісний транспортний засіб, пневматичний гальмовий привід, гальмовий механізм, транспортний засіб, ефективність гальмування, запасна гальмова система, система аварійного гальмування

Анотація

У статті пропонується метод, що дозволяє вибрати раціональні схеми підключення двосекційного або трисекційного гальмівного крана до контурів робочої гальмової системи багатовісного колісного транспортного засобу з гальмовими механізмами типу «симплекс» або «дуо-дуплекс». Мета полягає у тому, щоб на основі методів програмування реалізувати перебір варіантів підключення контурів робочої гальмової  системи до гальмового крану за умови забезпечення найвищої ефективності дії запасної (аварійної) гальмової системи при виході будь-якого елементу, що входить до складу гальмового приводу багатовісного колісного транспортного засобу.
Особливістю даного методу перебору можливих варіантів підключення є рішення задачі визначення раціональної схеми підключення гальмового крана до контурів робочої гальмової системи багатовісного колісного транспортного засобу. Наявність встановлених математичних взаємозв'язків між кількістю точок підключення контурів до гальмових механізмів типу «симплекс» або «дуо-дуплекс» дозволяє вирішити прикладну задачу, пов'язану з визначенням раціональних схем при яких можливо найкраще використання контурів гальмового приводу багатовісного колісного транспортного засобу.
Представлені в графічному вигляді розрахункові схеми підключення контурів до двосекційного або трисекційного гальмового крану гальмових механізмів типу «симплекс» або «дуо-дуплекс», які дозволяють представити особливості підключення гальмового крана до камер зазначених гальмових механізмів. В оглядовій частині виконано аналіз міжнародних вимог щодо дії запасної гальмової системи (системи аварійного
гальмування).
Розроблено програмний код перебору варіантів підключення двосекційного та трисекційного гальмового крана до камер гальмового механізму типу «симплекс» або «дуо-дуплекс», який дозволяє оцінити ефективність використання гальмового приводу багатовісного колісного транспортного засобу з урахуванням ефективності гальмування останнього. Запропоновано, для визначення раціональних варіантів підключення контурів
гальмового приводу багатовісного колісного транспортного засобу використовувати програмний код на мові програмування С#. Запропоновано загальну концепцію реалізації перебору для визначення раціональної схеми організації запасної гальмової системи (системи аварійного гальмування) багатовісного колісного транспортного засобу.

Опубліковано
2020-03-18
Номер
Розділ
Статті