Силова взаємодія коліс автомобіля з повноопорним стендом з біговими барабанами

  • Мармут І. А. Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Рабінович Е. Х. Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Волкова Т. В. Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Ключові слова: інерційний стенд з біговими барабанами, повнопривідний автомобіль, силова взаємодія автомобіля зі стендом, коефіцієнт використання навантаження

Анотація

У статті розглянуто питання моделювання умов для отримання діагностичної інформації щодо складних об'єктів. Як приклад розглянута перевірка тягових якостей повнопривідних легкових автомобілів на інерційному стенді з біговими барабанами. Розроблена силова модель системи взаємодії автомобіля зі стендом з урахуванням конструктивних особливостей стенда і особливостей конструкції трансмісії автомобіля. Силова модель розглянутої системи містить в собі рівняння рівноваги кузова і двох мостів і рівняння руху барабанів і коліс автомобіля, що перевіряється. За результатами аналізу діючих сил у системі «автомобіль-стенд» визначено коефіцієнт використання навантаження q при тягових випробуваннях
автомобіля 4х4.
Аналізуючи сучасні тенденції розвитку автомобілебудування, можна помітити, що з кожним роком збільшується кількість повнопривідних автомобілів. Серед них зустрічаються повноцінні всешляховики, універсальні «паркетники» (SUV), і навіть великі представницькі седани. Конструкції помітно відрізняються. Однак настільки несхожі машини ріднить загальна тенденція – трансмісії стають усе складніше. Витонченим механічним пристроям допомагає сучасна електроніка.
З метою підвищення точності діагностування повнопривідних автомобілів на стенді необхідно:
- застосування модульного повноопорного інерційного стенда з біговими барабанами, а також комп’ютеризованого діагностичного комплексу з наступною обробкою отриманих у процесі діагностування даних на ЕОМ із застосуванням системного методу та спеціального програмного забезпечення;
- відтворення реальних режимів діагностування, для чого треба враховувати особливості силової взаємодії автомобіля зі стендом.

Опубліковано
2020-03-18
Номер
Розділ
Статті