Активна і пасивна робота трактора на транспортних роботах

  • Лебедєв А. Т. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка, м. Харків
  • Шуляк М. Л. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка, м. Харків
Ключові слова: трактор, транспортні роботи, нерівномірність руху, активна і пасивна робота

Анотація

Необхідність розподілу виконуваної трактором роботи на активну (корисну) і пасивну (негативну) дозволяє підвищити ефективність їх використання в аграрному секторі. Доведено, що на транспортних роботах при агрегатуванні трактора з напівпричепом і напівнавісними причепом більш активну роботу має транспортний агрегат з напівнавісними причепом. Для транспортно-технологічних агрегатів змінної маси при безперервному завантаженні / розвантаженні вантажу повна робота рушійної сили трактора при агрегатуванні з напівпричепом не залежить від форми траєкторії руху центру мас вантажу, що перевозиться, а залежить від початкового і кінцевого його положення. На зниження активної роботи транспортного засобу і відповідно на підвищення пасивної роботи істотно впливає нерівномірний його рух внаслідок нестабільності тягової сили трактора і опору його руху. Експериментально підтверджено, що при прямолінійному русі транспортного агрегату ХТЗ-17221+ТСП-16 (маса вантажу – 12 т) на твердій ґрунтовій дорозі на довженні 1000 м через нерівномірність його руху пасивна робота склала 3,2 МДж (еквівалент 0,07 кг дизельного палива), при русі з підворотами  –  відповідно 6,4 МДж (0,15 кг дизельного палива).

Опубліковано
2020-02-14
Номер
Розділ
Статті