Совершенсовованіе конструкції запобіжної муфти

  • Романюк М. М. Белорусский государственный аграрный технический университет
  • Сашко К. В. Белорусский государственный аграрный технический университет
  • Лакутя С. М. Белорусский государственный аграрный технический университет
  • Евіев В. А. Калмыцкий государственный университет им. Б.Б.Городовикова
Ключові слова: запобіжна муфта, оригінальна конструкція, крутний момент, перевантаження, деталі машин, поломка, експлуатаційна надійність

Анотація

У статті розглядаються питання, пов'язані з розробкою механічних пристроїв - муфт, що обмежують передається крутний момент і захищають деталі машин від поломок при перевантаженнях. Запропоновано оригінальну конструкція муфти запобіжної, використання якої дозволить підвищити її експлуатаційну надійність і поліпшити технологічність обслуговування. Метою даних досліджень є підвищення експлуатаційної надійності і поліпшення технологічності обслуговування муфти запобіжної, використовуваної в пристроях для передачі крутного моменту сил від двигуна до силової передачі, що працює переважно в режимі перевантажень і ударних навантажень, в тому числі і заклинювання робочих органів силової передачі. Проведений патентний пошук показав, що відома муфта запобіжна, що містить зовнішню обойму з шліцами на внутрішній поверхні і встановлену в її порожнині внутрішню обойму з розміщеними в ній провідним валом, що має канавки, ведучим і веденим дисками, кожен з яких забезпечений можливістю зміщення вздовж шліців зовнішньої обойми, пружним елементом, тілами кочення і веденим валом, на кінцях ведучого і веденого валів внутрішньої обойми розміщені ведуча і ведена зубчасті напівмуфти з бочкоподібним профілем і зовнішніми зубами, сполученими з внутрішніми зубами ведучої і веденої гільз, встановлених опозитно один до одного в порожнині зовнішньої обойми з можливістю обертання і зсуву вздовж осі симетрії муфти за допомогою центруючих пасків, пружні елементи у вигляді тарілчастих пружин стиснення, опозитно встановлені і взаємно пов'язані торцевими поверхнями дисків, які розміщені між провідною гільзою і відомою гільзою і взаємно зафіксовані тілами кочення в канавках дисків і поглибленнях на торцях провідною гільзи і ведомою гільзою, при цьому поглибленні на торцевих поверхнях гільз додана каплеподібна форма з найбільшою поглибленої частиною, яка дорівнює половині діаметра тіла кочення, а канавки в дисках виконані дуговими і переривчастими зі змінною глибиною, плавно зменшується в сторону переміщення тіл кочення, і у вигляді циліндричних отворів з діаметром, рівним діаметру тел кочення, при цьому товщина кожного диска більше діаметра тіла кочення. До недоліків муфти запобіжної відносяться низька її експлуатаційна надійність, викликана втратою пружних властивостей тарілчастих пружин в процесі роботи, а також складність обслуговування через необхідність її демонтажу для приводу в робочий стан після спрацювання.

Опубліковано
2020-02-03
Номер
Розділ
Статті